Sunday, October 26, 2014

Ada duit dalam beg yg dijual

Masa karnival ibuayu gerai jumble sale
ada barangan tu ibuayu pun sendiri
antaranya ialah beg duit
jenama carlo rino

taklah rosak sangat
cuma ada terkopek sikit je

so ibuayu letaklah untuk jual sekali
petang tu anak murid yg tolong jaga gerai ibuayu tu
godeh2 wallet tu
sekalinya dia jumpa duit dlm tu
masa tu ibuayu xde gi gerai lain
sampai je member cakap
kak kalau org beli beg tu untung sangat
beli rm 3 dapat rm50
alamak ai terkejut ibuayu
dah pesen ibuayu suka selit2 duit
ingat dah xde apa kat beg tu rupanya ada duit lagi
dtg lak murid lelaki ni godeh lagi wallet tu
jumpa lagi rm5

nasib ada rezeki lagi utk ibuayu
kalau x rm55 hilang mcm tu je
ialah kalau org dah beli pun ibuayu
tak tahu dlm tu ada duit kan


6 comments:

mama maman aka yana said...

wah.. untung besar kalu org beli wallet tuh.. kiki

NzA said...

banyak jugak tu...rezeki masih berpihak.....

adianiez AIDA said...

wah byk tu!
kalau da rezeki kita, tak ke mana, kan?
percaya kpd rezeki Allah :)

ayu Ismail said...

tulah..hehe

ayu Ismail said...

alhamdulilah kak

ayu Ismail said...

betul tu aida...kalau dah rezeki kita kan..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015