Sunday, September 4, 2011

Kita hanya merancang...

Cerita sedih menjelang raya

Kereta ini yang sepatutnya diigunakan untuk beraya
siap polish kat kedai lagi
berabis rm 200++ untuk polish dia...
bagi kilat cat tu...
kalah harga tudung raya ibuayu


tapi sehari sebelum raya kerosakan kembali berlaku

(kenapa kembali..sebabnya sebelum kereta ni baru diperbaiki kerosakannya)
hantar kembali ke bengkel 
tapi kereta ni tak boleh dibaiki wpun ada gerenti lagi
kilang spare part tu dah cuti raya..huhuhu

jadi inilah penawarnya


tapi sebelum itu ia juga kena dibaiki
makan rm 400 huhuhu.....
duit macam air..
dengan nak raya
dengan kereta...

Kisah 2

Pagi raya cari samping ayahnas tak ada
sah ayahnas tertinggal kat rumah kami
padahal ibuayu dah sangkut dekat depan pintu..
baju lain yang digosok diambil samping lak boleh tertinggal

nasib baik samping lama ada kat rumah nek kiah...
tak kisahlah tak matching sangat

KISAH 3

selipar ayahnas baru pakai kulit dah terkopek...
beli dalam harga rm 60 ++ huhu

Kisah 4

baju jalan ayahnas renyok seribu
beli jenama BXXXA 
harga RM 140++
gosok2 kedut je...
tension betul...
ayahnas lagilah tension

banyak masalahnya barang ayahnas
tapi ibuayu pun frust
sebab dibelakang suami mestilah seorang isteri..
masa pilih baju and selipar tu mestilah persetujuan bersama
takpelah Allah nak duga kami..

Tapi raya tetap raya
jadual raya hari2 penuh
tunggu episod akan dtg

1 comment:

Azhariah Zuber said...

dugaan menyucikan dosa...selamat hari raya!

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015