Tuesday, April 26, 2011

Sambal Tumbuk

Bila petang je perut mulalah terasa lapar
ibuayu makan nasi pukul 8 pagi kat sekolah
lepas tu langsung tak makan tengah hari pun
petang kalau rajin bersilatlah kat dapur..
(apa nak bagi alasan supaya x masak: asgmnt tak de ..exam dah sudah..keh3)

Ayam yang beku dah keluar..tapi idea nak masak belum datang

yang dah datang idea masak nasi je....
dalam berfikir2 sambil layan blog terus teringat

entri ana iaitu sambal tumbuk
 kalau nak resepinya klik SINI ye...


gigih mengunakan apa bahan yang ada ..
yang takde pun takpe..contohnya cili merah 
dah kehabisan yang ada cili hijau and cili padi...
nak beli kat mana lakkan...

ikan bilis yang ni pun dah habis
tapi mana mungkin sambal tumbuk tanpa ikan bilis
terus suruh along gi kedai kat belakang....

siap je semuanya
tanpa membuang masa
tanpa menunggu suami tercinta
terus makan dulu...

inilah sambal tumbuk
"

ayam goreng



buat sup ayam

makan dengan nasi panas-panas
fuhhhhhhhh

sambal tumbuk tu
tak tahulah macamana nak kata rasanya
jadik ke tidak

ialah ni first time makan
tapi untuk diri sendiri sangatlah sedap
tapi letak lebih ikan bilis sikit kot lagi sedap
sebab masa masak pakai agak2 je ..tak ikut bilangan puan empunya resepi...
siapa tak de idea nak masak apa
bolehlah cuba gerenti berbaloi-baloi

3 comments:

.: iEyLa :. said...

walllahhh..terbaiklaaa...
mak saye kadang2 buat gak..
ikan blis kne lbh..lada lebih..perah asam limau...terbaikla sis..huhu

Ana Suzana said...

sedapnye sambal tumbukkk.. umah ni ikan bilis dah abisss.. uwaaaa

norlie said...

salam ziarah..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015