Sunday, April 17, 2011

Berkelah di Pengkalan Balak

Selalu orang cakap kalau tempat jauh tu mesti nak pergi 
kalau tempat dekat ada malas nak pergikan


Rumah ibuayu nak ke pengkalan balak ni lebih kurang 10 minit je
kalau bersiar2 tu memang selalu
tapi nak mandi manda tu bukan kadang-kadang tapi jarang- jarang sangat...


Masa pergi bulan lepas pun sebab hari keluarga tapi ibuayu tak mandi pun
masa tu pun ayahnas takde ..

so planlah pergi ahad pagi
lepas tu memang plan nak beli nasi lemak daun pisang

dan nak dapatkan nasi  lemak ni pun menunggu setengah jam..
tapi memang berbaloi pun..memang sedap dan murah...

ni ibuayu punya tambah sambal sotong
"

ni ayahnas punya tambah paru
"
 fauzan punya tak sempat snap tambah daging
lepas tu beli bee hoon lagi and kuih rm 1.00 semuanya tak sampai rm 9.00
kenyang sangat2...

ini view pantai pengkalan balak


air dia ok
taklah kotor ....
berdepan je dengan chalet dan resort
sapa2 yang nak merehatkan minda  memang sesuai bercuti di sini

 ini pic budak 2 orang tu yang seronok sakan




ni bekal yang di bawa..air dengan sandwich je

2 comments:

sonata anak kancil said...

bestnya berkelah...rumah kita jauhlah nak ke pantai PB ni....pernah sekali je pergi - hari ni kita berkelah dengan anak kat Serting....setiap minggu !

Nana said...

bln dpn nk trn melaka..
hrp2 dapat singgah jalan2 kt sini hee

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015