Monday, March 9, 2009

Udang galah 2


Aduh..tak sabar nak goreng pun sedap...bila ayahnas balik ibuayu pun dengan pantas mencapai udang utk dibersihkan dan dimasak

Makanan Pertama



Genap Faiz 6 bulan ibuayu nak bagi faiz makan.teruja rasanya..Pertamanya ibuayu cuba bagi biskut dahulu...Sdeihnya faiz tu macam tak suka je..Makan biskut macam makan ubat...Ibuayu tak putus asa

Saturday, March 7, 2009

Fauzan

Friday, March 6, 2009

Udang galah

5hb Feb ayahnas gi Sabah Ayahnas YB.....(yang busy...keh3) bawa team akademik bwh 17 Melaka.tinggallah kami 3 beranak.Biasalah sayangkan isteri tinggal2kn.Ibuayu ni kuat makan udang..Nenek Kiah kata kolestrol tinggi.(nak buat mcmana dah suka)Ibuayu tak pesan apa2 kat ayahnas cuma pesan satu kalau dapat beli udang galah beli banyak2...ayahnas senyum je...harap2 balik nanti jgn lurus pula ayahnas bawa udang galah je.....

Breastfeeding


Semasa alia dalam kandungan ibuayu berazam nak bg bf sepenuhnya ...tapi apakan daya ketika itu ibuayu tiada kekuatan melakukannya. Bila ibuayu mengandungkan faiz sekali lagi ibuayu berazam nak bf sepenuhnya. Setelah 7 hari berlalu akhirnya dengan lelehan airmata ibuayu menyuapkan susu lembu kepadanya. Terasa sayu apabila hak anak tidak ku bagi kepadanya.Kini apabila membaca blog ibu-ibu yg memberi BF kepada anaknya ibuayu berkongsi gembira tetapi sedikit cemburu. Bila mengandung lagi ibuayu akan cuba sekali lagi.................

Thursday, March 5, 2009

STRESS

Dari semalam ibuayu rasa tak sedap badan.bangun pagi tadi sah kena tonsil lagi....Nak minum air pun rasa perit semacam. masih bertahan sampai malam.Bila rasa stress sangat ajak ayahnas gi klinik.Dapat antibiotik alhamdulilah baru rasa lega..Taklah stress esok nak gi kuliah.(mahasistua)

Saturday, February 28, 2009

oum


Dah seminggu ibu ayu daftar kat ipgm kampus perempuan melayu melaka.(MPPM)Orang tua nak belajar. Alhamdullilah dapat gak masuk Pra Sarjana. Tahun lepas dah orientasi kat USM ,tapi kitaorang tak dapat teruskan coz katanya tak iktiraflah..mcm2.malas nak ingat.Tapi hati ibuayu ni masih rasa seronok kat sana seminggu.(seronok makan murah).Buat masa ni belum sibuk lagi assigmnt blm dapat tapi perbentangan berlambak.Ni tengah cari idea tajuk Pn Jai Shree Malaysian education system needs to be free from examination...Birulah mata ibuayu 3 bulan ni.....Tengoklah modul yang kena baca kat sebelah tu..mudah2an dapat khatam...
Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015