Saturday, August 6, 2016

Sedap ke Me Besen Melaka

lama dah tahu kewujudan kedai mee besen
memang diiorg jd viral kan
yolah apa ke hal pinggan ada mangkuk ada
makan dengan besen lak..



gi dengan member
sebelum gi tu member buat review dulu
ibuayu lak tgk kat fb tu gmbr2 makanan..

rupa2nya nak makan sini ada nombor
kedai buka 3.30 pm
bolehlah tunggu sebelum tu nak dapatkan no ya
meja dlm tu rasanya boleh muat dlm 15 meja kot
kalau ibuayu x silap
ada meja utk 2 org ada 4 org
so member ibuayu gi amik nombor dulu
bila dah dpt no kami yg lain baru gerak ke tempat tu
kedai ni bawah pangsapuri
dahsyat ya camna diorg fikir pasal marketing ya dulu
tercorok sana
tapi la ni berpusu2 org datang
bawah ni ibuayu bg pelan nak ke sana



masa kami sampai
meja semua dah penuh
dan ada org beratur kat luar ...
ce bayangkan
kami gi situ lak hr bekerja bukan weekend
dahsyat tak penangan me besen

makanan yg kami order
tentulah me besen
yg besar lak tu rm15
dan dulang western
dlm dulang tu mcm2 ada

menu dia



apa rasa me besen
mcm rasa me sup berempah
disediakan sekali kuah kicap

dulang western tu lak
ibuayu suka
licinlah semua





air dia lak ibuayu order ribena soda laici
rm4.90
sedap sangat
bila kita makan banyak2 pekena air tu x lah loya perut kita
tapi yg hipster air coklat dia
gelas dah lah besar
jenuh nak perhabiskan
nasib share berdua kalau x
jenuh org kat luar menunggu kami makan

alhamdulillah senak perut..
lagi2 makan org belanja senang hati..
moga org tu dimurahkan rezeki dan hidup diberkati...

untuk yg nak cuba me besen ni dialu2kan
tp kalau nak selesa tunggu bln 9 ni
cawangan ke 2 nak buka
so rajin2lah gi tgk fb diorg ya...

6 comments:

adianiez AIDA said...

Wow! Da gi ekk?
aida pernah sampai tapi x jadik makan situ.
beratur panjang.
mr.asben suh balik. Malas nak tunggu.
teringin nyer nak gi :-)

lieyalatif said...

bende ni kalo diviralkan mmg laju jek org try kan...tapi kalo rase okey n sedap bagus laaa...dan yg paling penting kene menten kan rase dan harga..selalunye bile dah pemes mule laa harga naik...servis plak slow la ape...

wahida said...

nampak sedap mee tu kak, tapi macam tak gamak nak makan dalam besen...huhu....

LZ - The Blog Owner said...

Assalamualaikum ibuayu,

Saya ada terbaca juga tentang mee besen ni..
Banyak sungguh portion makanan dia..
Harus cuba satu hari nanti..

LYAfrina said...

nmpk menarik n sedap je tu..

AziRahmanDot Com said...

macam meriah jer...tunggu balik melaka nanti boleh try cari

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015