CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

klik..klik

Followers

Saturday, July 30, 2011

Jamuan sebelum Ramadhan

Potluck pagi jumaat
sebelum ramadhan menjelang
lepas ni kena duk diam2 kat sekolah
kalau diam macamana nak mengajar lak kan
diam dari mengumpat dan mengata..keh3

macam2 pilihan
tu yang suka kalau ada makan2 ni
semua sedap2
sebenarnya banyak lagi makanan yang dibawa
tapi lepas tu ibuayu dah masuk kelas...
so layan sebelum berpuasa ye







Thursday, July 28, 2011

Durian vs Rambutan

Ibuayu memang hantu durian
kopek siap2 masuk dalam peti ais
bila sejuk tu terasa lagi sedapnya...

faiz lak tak tahu kenapa tak suka durian
dia kata tak sedap
nanti dia muntah
entah bilalah dia makan durian muntah

tapi rambutan dia suka...cuma makan tak bersih jelah

fauzan ikut ibuayu
durian ke rambutan ke dua2 dia bedal





tangan siapa ni



inilah si budak kenit yang semakin tembam


duduk santai lagi

kenapa makan kat luar rumah
sebabnya semua durian dan rambutan yang ada diletakkan diluar rumah
utk mengelakkan haruman bau dan semut yang ada...


Wednesday, July 27, 2011

Boboi boy lagi

Hari tu kisah BOBOIBOY

yang ni makin kronik lagi
siap nak jam
bukan satu tapi dua

sebab dalam boboiboy tu
ada pakai jam 2
nasib baik kak enon layankan
sukalah dia
tak kisahlah jam rosak pun....

faiz2 ....macam2
tapi lepas tu ibuayu dah gi beli jam utk dia
2 rm 10 je..murahkan



close up lagi


 bagus model ni dah pandai ikut perintah ibu dia

Tuesday, July 26, 2011

pelupa tahap gaban

Betul ke orang perempuan ni bila dah banyak kali bersalin banyak urat yang putus
kalau operation lagi lah banyak sebab ubat bius tu
Selain itu bab ingatan
rasanya belum tua sangat
tapi banyak bab yang pelupa

"
"
ni cerita masa ayahnas gi langkawi 
so dah seminggu cerita ni


"
so sebelum pergi dia bagilah duit and kad Petronas
so hari  ibuayu nak gi kursus tu dah ambil duit dengan kad petronas tu
rasanya dah pegang and letak dalam kereta

tapi

bila nak isi minyak cari2 tak jumpa
lepas tu tak ingat langsung kat mana

mengharapkan ibuayu tinggal kad tu kat atas meja rumah
"
balik kursus dah penat langsung tak ingat nak cari kad

esoknya balik sekolah
parking kereta kat luar
masa nak buka pintu tu
ternampak benda ini
alhamdulilah jumpa juga
cuma macam tak percaya kat sini benda tu...

nasib baik tak kena curi
masih ada rezeki kami
nak tahu kad ni betul2 atas buaian kat depan rumah..

Thursday, July 21, 2011

Pelancaran Bulan PSS

Berjaya jugak lancarkan Bulan PSS dan bulan membaca

Sibuk dengan sukan..

tinggal 2 minggu ni rasanya sempat lagi buat aktiviti

Apa yang penting kerjasama
dan sebagai GPM ibuayu sangat berbangga dengan kerjasama yang ditunjukkan oleh semua AJK PSS

Tuesday, July 19, 2011

uPIN iPIN VS boboi Boy

Dulu upin ipin
sekarang ni boboi boy lak

lepas apa lak cerita dia nak layan

 aksi si faiz



kalau dia ketawa macam benar2 je..

Monday, July 18, 2011

Menu makan malam

Beli beras ni untuk bulan puasa nanti...
Mana tahu teringin buka nasi ayam ,nasi tomato
keh3 berangan je lebih....



tapi hari ni dah rasmikan dengan masak nasi lemak
100%  air tangan ibuayu 
ayahnas langsung tak masuk campur....


Arca

Ini bukan cerita acar buah
acar timun
ni kes orang dewasa belajar

asgmnt bM dan Pk dah submit by on 9
sebelum 10 hb hari tu

yang acar ni lak kena buat folio
tu yang ambik masa
kiranya cuti hujung minggu ni tido tak cukuplah


tapi alhamdulilah si suami sanggup menolong
sorang gunting sorang gam..
bila buat kerja2 macam ni 
ruang tamu jangan ceritalah bersepah-sepah

bila dah siap sangat2 lega.....
tak kisahlah cantik ke tidak
janji diri sendiri sangat2 berpuas hati





Sunday, July 17, 2011

Sabtu yang sibuk

Sambungan dari pantun 2 kerat  entri yang lalu


Malam Jumaat tu buat assgment sampai pkl 5 pagi

Bangun pukul 6 lebih  dan bersiap nak gi sekolah

ada LADAP lak

kepala terasa pusing..

ialah tidur tak cukup.....


LADAP sampai pkl 1.00

balik rumah sambung tido jap


Pkl 3 ayahnas suruh siap nak gi tengok bola kat Melaka

ambil dulu anak2 kat Krubong

Sampai padang game dah start

Sangat2 seronok dapat berkongsi kegembiraan


Malam tu tido dulu

Pkl 3 pagi bangun and sambung semula asigmnt

lepas solat subuh..qada tido jap

ni baru lepas hantar arca kat pensyarah

Lega yang sangat2...



ini murid-murid obes dalam menu masakan sihat

Saturday, July 16, 2011

sibuk..sibuk

Pantun dua kerat


ESOK ADA LADAP

ASSIGMENT BELUM SIAP
"

"
hati sedang gundah gulana

jadual sabtu tersangat padatnya

"
"
jangan salah makan kangkung

sendiri lambat sendiri tanggung

Thursday, July 14, 2011

Percuma semua orang suka

Bila terbaca dapat percuma 
hati sudah berbungga
nasib baik si suami ni rajin melayan kehendak isteri tersayangnya


ini dia
ibuayu and ayahnas punya


ni fauzan

ini budak bukan sibuk nak makan 
tapi nak mainan


sangat-sangat kenyang..
bila mcd nak buat lagi

Tuesday, July 12, 2011

Temerloh

Dah lama sangat tak pergi sini

tujuan utama nak tengok team KPM melaka
yang main lawan Sek Sukan Temerloh
kali ni ibuayu memang menjerit jugak
seronok bila dapat bagi sokongan..
tapi geram bila tengok pengadil cam cap aYam je
takde pengadil FIFA ke..


tapi penyokong Melaka memang dahsyat
bab Tut... pun boleh tahan
ibuayu bab tu tak campur lah...keh3


balik tu singgah kedai tepi jalan
bukan nak cari makan
tapi cari ni




balik ke Melaka malam tu juga
tiba dirumah pkl 10 lebih
tapi seronok ialah ahad cuti ..isnin cuti..

Sunday, July 10, 2011

Kuantan dan Temerloh

Selagi belum jemu
ke sinilah kami tuju

kisah lamanya kat SINI

tujuan utama nak ke TEMERLOH
tapi ayahnas nak bermalam di Kuantan
 ni dalam kereta
aman sekejap

kami gi hari Jumaat
(sekolah ibuayu and ayahnas cuti peristiwa)

ingat gi hr jumaat hotel tak penuh

rupanya banyak juga yang penuh
hajat pertama nak duk seri msia yelah situ selesa and murah sikit

bila takde duk lah sebelah dia VISTANA HOTEL

aksi wajib

abaikan muka masing2 yang berkilat..kecuali faiz...
"
dan 

tentatifnya seperti biasa

malam makan ana petai


"
 "
"
 "
 yang ni paling sedap
lala goreng serai halia
berkuah lagi...


"
lepas makan gi jalan kat shopping mall berdepan dengan zenith hotel

lepas tu kononya nak bungkus MCD gi teluk cempedak jalan punyalah jam..
tu yang heran kenapa macam ni ni bukan malam minggu

lepas tu ayahnas memenuhi hajat isterinya 

yang nak makan Sate terminal Zul
selalu lalu memang asyik penuh je..
kami bukan nak makan sini nak bungkus..
janji dah dapat makan taklah terkilan sangat



 pagi tu gi sarap dulu
makanannya memang berbeza dgn seri msia
ialah harga bilik pun x sama kan

ada nasi pelangi yang sangat sedap
bubur kacang
kentang
lontong goreng

pkl 12.00 lebih terus check out

lepas check out makan di warung pak su


lepas tu masuk highway terus gi temerloh
membeli sesuatu di temerloh
apa ye....

Saturday, July 9, 2011

Sibuk..sibuk..sibuk...cuti..cuti..cuti

Minggu yang sangat sibuk

SIBUK 

dengan asigment

kena submit on 9 sebelum 10 hb


SIBUK

dengan larian 1 Msia


SIBUK 

dengan sukan tara , saringan dan SUKAN

sekarang ni
penat dibalas
kami dapat cuti

cuti 
larian 1 Msia

cuti 
Sukan sekolah

sanagat2 seronok

bertambah seronok sebab ayahnas pun cuti hari jumaat...

P/s: bersiaran secara langsung dari Hotel Vistana Pahang

Sunday, July 3, 2011

Makan Malam : Ole Pocketful KFC

Ini along punya
dia teringin nak makan ni
 bukan malamni punya ni malam semalam
"






faiz mcm biasa chicky meal..
dekat kereta lagi ayam dia nak abis
berselera betul dia makan..