CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

klik..klik

Followers

Sunday, May 31, 2009

3 bulan

Kalau sebut 3 bulan macam lama bunyi..
Tapi sangka berjaya juga ibuayu mengharunginya..
Banyak kenangan manis dan pahit selama belajar diIPGM ...
Tapi paling seronok bab makan.......hanya yang alami saje yang tahu..
Terima kasih buat semua teman-teman dan terutama pensyarah yang amat memahami kami ini.
Semoga kita semua berjaya melanjutkan pelajaran.




gadis pingitan

Segalanya tinggal kenangan hanya gambar jadi ingatan...bersama memori UNIT 1 yang tak betah diam...

Friday, May 15, 2009

SELAMAT HARI GURU

Untuk semua warga SKDTK,rakan-rakan KDP Pra OUM 14M Ambilan Feb 2009 dan semua yang mengenali..Cikgu Ayu dan Cikgu Nas

Yang pemarah guru,
Yang penyayang guru,
Yang penyabar guru,
Yang prihatin guru,
Yang pemurah guru,
sesuailah semua ini kerana kita guru.
Selamat Hari Guru
Terima Kasih Cikgu.

Perpisahan




bersama Pn Halimah ,Madam Jai Shree dan Md Yusof saat perpisahan semakin menghampiri kami...sedihnya...

Tukar hadiah



Pn Grace buat game tukar hadiah...walaupun RM 5.00 tapi seronok.
Pn Grace banyak mengajar kami erti sabar terutama dengan anak2

Assigment pertama


Tarikh keramat 12 Mei assigment pertama iaitu psikologi pendidikan yang kami kena hantar.alhamdulilah siap juga.

Video call



Meriah kelas ibuayu bila pensyarah (pn halimah che mat) ajar buat video call .Biasalah bila dapat ilmu baru...

Thursday, May 7, 2009

Airmata ibuayu

Post kat bawah tu pasal Hari Ibu,kawan ibuayu yang bagi (Rusiah _idola).Tak tahu kenapa masa baca tu meleleh-leleh air mata ibuayu...Mungkin betul bila kita dah jadi ibu kita faham sendiri akan perasaan itu.Buat mereka yang masih mempunyai ibu sentiasalah berada disisinya disaat dia masih memerlukan kita. Buat mereka yang tidak lagi mempunyai ibu sedekahkan lah Yassin dan Fatihah kepadanya....
KITA SELALU LUPA APA YANG KITA ADA...
KITA SELALU CARI APA YANG TELAH KITA TIADA......

SELAMAT HARI IBU UNTUK SEMUA IBU-IBU...

Selamat Hari Ibu


Selamat Hari Ibu...






Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata...memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku.....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak

Bila bangun tidur, aku cari....mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak
Bila nak bermanja, aku dekati.....mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak
Bila nakal, yang memarahi aku....mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak
Bila takut, yang tenangkan aku....mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
Aku selalu teringatkan ....mak
Bila sedih, aku mesti talipon....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak

kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji aku....mak
Yang selalu nasihat aku....mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....emakku

Click Me!Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....




Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,

"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.